W ramach projektu "WSBiP - Uczelnia Dostępna" oraz z środków własnych Uczelni od nowego roku akademickiego studenci uczą się języka angielskiego w nowej sali.

Pracownia na 24 osoby została zaprojektowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Przystosowana jest w pełni dla osób niepełnosprawnych, zarówno ruchowo, jak i osób słabowidzących i niedosłyszących.

Stworzone zostało dodatkowe miejsce dla osoby niepełnosprawnej ruchowo. Biurka i krzesła rozmieszczone zostały w odległościach, aby swobodnie mogły poruszać się wózki inwalidzkie. W sali zamiast tradycyjnej tablicy, znajduje się monitor interaktywny, który jest kompatybilny z telefonami komórkowymi oraz tabletami, aby studenci z problemami z poruszaniem się mogli pisać bez wstawania do tablicy.

Dodatkowo w całej sali zamontowany został system nagłośnieniowy z mikrofonem dla wykładowcy. Zainstalowane zostały pętle induktofoniczne - system wspomagający słyszenie, przekazujący dźwięk bezpośrednio do uszu osób

z problemami ze słuchem. Dla osób niedosłyszących zakupionych zostało również 5 par słuchawek o bardzo wysokiej jakości dźwięku.

Wspomniana wcześniej tablica interaktywna posiada opcje zoomowania ekranu oraz kontrastowania kolorów, dzięki czemu student słabowidzący nie będzie miał problemu z odczytywaniem notatek.

W sobotę 3 października 2020 roku odbyła się Inauguracja Roku Akademickiego 2020/2021. W związku z sytuacją pandemiczną w kraju, uroczystości nieco różniły się od tych organizowanych w poprzednich latach. Pomimo obostrzeń i przestrzegania zasad bezpieczeństwa, Inauguracja odbyła się z należytym akademickim ceremoniałem.

Studenci pierwszego roku dokonali aktu immatrykulacji, a najlepsi studenci ubiegłego roku otrzymali Rektorskie Nagrody Uznania. Wyróżnienie otrzymali następujący studenci: Patrycja Walkiewicz -Pedagogika I stopnia, Magdalena Golińska- Pielęgniarstwo, Agnieszka Pater- Pedagogika II stopnia, Klaudia Prusińska - Ekonomia I stopnia- Rafał Ciepiela- Ekonomia II stopnia, Marcin Bis- Bezpieczeństwo Narodowe.

Podczas uroczystości głos zabrali zaproszeni goście oraz absolwentka Bezpieczeństwa Narodowego Pani Edyta Tokarska. Wykład inauguracyjny na temat sytuacji na świecie związanej z koronawirusem wygłosił Honorowy Profesor WSBiP dr Vakhtang Maisaia.

W dniu 27 czerwca 2020 roku odbyła się sesja zdjęciowa na potrzeby reklamy WSBiP. W tym czasie kręcone były również dwa spoty reklamowe.

Do udziału w sesji zaprosiliśmy młodych ludzi z Ostrowca Św. oraz studentów Wyższej Szkoły Biznesu i Przedsiębiorczości w Ostrowcu Św.

Do akcji chętnie przyłączyli się także wykładowcy: dr Izabela Zaborowska, dr Jolanta Kuzka, dr Arkadiusz Chudzik oraz mgr Wiktor Możgin.

Zdjęcia oraz materiały video były wykonywane głównie na terenie Uczelni, w salach dydaktycznych, w bibliotece, w ogrodzie, a także  w Monoprofilowym Centrum Symulacji Medycznej i Studiu nagrań WSBiP. Chcąc zaprezentować przyszłym kandydatom miasto Ostrowiec Św. oraz możliwości spędzania w nim czasu, sesję wykonaliśmy także w Miejskiej Bibliotece Publicznej oraz na terenie Ostrowieckiego Browaru Kultury.

W niedzielę 28 czerwca 2020 roku miały miejsce zajęcia praktyczne z przedmiotu  Strzelectwo na kierunku Bezpieczeństwo Narodowe.

W ramach zajęć, studenci drugiego roku BN wzięli udział w treningach strzeleckich

na Strzelnicy ŚWIT w Starachowicach.

Studenci pod czujnym okiem doświadczonych instruktorów sportów strzeleckich oraz wykładowców WSBiP zapoznali się z obsługą różnych rodzajów broni i mogli ćwiczyć strzelanie m.in. z pistoletów CZ, HK, pistoletu maszynowego Glauberyt oraz strzelby gładkolufowej.

Zajęcia cieszyły się ogromnym zainteresowaniem i zaangażowaniem studentów.

W dniach od 24 do 26 czerwca 2020 roku w Wyższej Szkole Biznesu i Przedsiębiorczości w Ostrowcu Świętokrzyskim odbywały się szkolenia dla kadry zarządzającej, wykładowców oraz pracowników administracji .

Szkolenia świadomościowe oraz specjalistyczne na temat niepełnosprawności zrealizowane zostały w ramach projektu "WSBiP - uczelnia dostępna".

Głównym celem szkoleń było zwiększenie wiedzy i podniesienie świadomości kadry uczelni na temat niepełnosprawności i funkcjonowania w społeczeństwie osób niepełnosprawnych, a także podniesienie umiejętności i kompetencji kadry uczelni do pracy z osobami niepełnosprawnymi.